Operacje stulejki

Zabiegi stulejki wykonywane są w gabinecie w Mielcu ul. Biernackiego 4b po wcześniejszej konsultacji urologicznej.

Krótka informacja na temat schorzenia
Stulejka to schorzenie , które występuje od urodzenia lub je nabywamy w trakcie życia. Stulejka uniemożliwia odprowadzenie napletka do rowka zażołędnego lub odprowadzenie to jest bolesne zarówno w stanie spoczynku jak i wzwodu prącia.

Obrzezanie
Zabieg obrzezania polega na wycięciu zwężonego napletka do wysokości rowka zażołędnego i następnie zeszyciu skóry do blaszki wewnętrznej ściętego napletka. Zabieg jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowy-nasiękowym tzn. poprzez nakłucia skóry u podstawy prącia. Szwy pozostaje przez okres około 5 tygodni i same ulegają ewakuacji. Po zabiegu zakładany jest opatrunek który należy zmienić następnego dnia popołudniu. Zabieg nie wymaga hospitalizacji.

Kiedy wykonuje się zabieg?

• zabieg wykonuje się gdy stulejka uniemożliwia odbycie bezbolesnego stosunku,
  • gdy dochodzi do nawrotowych stanów zapalnych dróg moczowych i żołędzi prącia, a które mogą być przyczyną nowotworu prącia,
  • oraz gdy stulejka jest przyczyną trudności w oddaniu moczu lub wręcz zatrzymania moczu.

Zwlekanie z wykonaniem zabiegu obrzezania nasila stany zapalne żołędzi prącia co skutkuje gorszym efektem kosmetycznym po zabiegu.

Po zabiegu mogą wystąpić objawy niepożądane

• krwawienie z rany operacyjnej- uciśnięcie rany przez jałowy opatrunek powinno wystarczyć do zatamowania krwotoku w przypadku braku efektu należy skontaktować się z operatorem,
  • zakażenie rany, zabieg jest wykonywany w warunkach sali zabiegowej pole operacyjne jest dezynfekowane stosuje się środki jednorazowego użytku oraz sterylne narzędzia jednak po zabiegu w warunkach domowych może dojść do zainfekowania rany wtedy niezbędna jest konsultacja z urologiem prowadzącym,
  • złe gojenie rany może wystąpić w wyniku ww. zakażenia lub rozejścia szwów , które ma miejsce w sytuacji zbyt wczesnego współżycia lub erekcji,
  • Uszkodzenie żołędzi prącia może wystąpić po zabiegu stulejki z towarzyszącym zapaleniem żołędzi i napletka po takim zabiegu będzie wymagane utrzymanie maści z antybiotykiem jak i antybiotyku,
  • pozostałe powikłania dotyczą reakcji uczuleniowej na leki ważne jest aby poinformować operatora o ewentualnych uczuleniach.

Okres rekonwalescencji

• należy codziennie myć okolicę operowana pod prysznicem, następnie ranę osuszyć i odkazić np. płynem Octenisept i nałożyć maść z antybiotykiem,
  • prącie należy w pierwszych dniach utrzymywać pionowo pod bielizną co znacząco zmniejszy obrzęk,
  • powinno się wstrzymać od współżycia przez okres 6 tygodni,
  • w okresie 1 tygodnia należy się wstrzymać od ciężkiej pracy fizycznej,
  • proszę nie stosować leków antykoagulacyjnych bez porozumienia z urologiem operującym
  • stosowane szwy są wchłanialne i nie trzeba ich usuwać , samoistnie wypadną za około 6 tygodni,
  • w początkowym okresie rekonwalescencji zakładana bielizna może powodować nieprzyjemne objawy ze strony żołędzi prącia.

Przygotowanie do zabiegu
Należy zabrać ze sobą dokumentację medyczną z pobytów szpitalnych, spisane leki które przyjmuje pacjent, okolica krocza powinna być wygolona, a pacjent wykąpany.

Poczekalnia i rejestracja

sala zabiegowa